Pielgrzymki parafialne

Pielgrzymka do krajów nadbałtyckich V 2018

W maju bieżącego roku 21 pielgrzymów pod przewodnictwem Księdza Proboszcza wyjechało do krajów nadbałtyckich: Litwy, Łotwy, Estonii i Finlandii. Zobaczyliśmy wzbudzającą wiele emocji u licznie przybywających tu turystów Górę Krzyży koło miejscowości Szawle na Litwie.  Odwiedziliśmy Kowno oraz przepiękne, pełne zabytków, uroczych zakątków , małych restauracyjek, w których można było skosztować lokalnych przysmaków stolice:  Rygę, Tallin , Helsinki i Wilno.  Mieliśmy okazję obejrzeć  wspaniałe, bogato zdobione świątynie należące do różnych wyznań, zabytkowe kamieniczki starego miasta, zamki i mury obronne. Podziwialiśmy nowoczesne, pełne eleganckich sklepów ulice Helsinek. Widzieliśmy też skromne, nieco zaniedbane przedmieścia Rygi, oraz ubogie, rozrzucone wśród mało żyznych pól gospodarstwa litewskich i łotewskich rolników. Niecodziennym przeżyciem były Msze Święte odprawiane w plenerze: na plaży, brzegu jeziora, skałach twierdzy w Helsinkach,  na Górze Krzyży - w miejscu gdzie w 1999 roku prowadził Mszę Świętą Jan Paweł II  i wprost  na ulicy pod kaplicą Maki Bożej Ostrobramskiej. Pielgrzymka, mimo zmęczenia spowodowanego przebyciem prawie 3000 kilometrów, upłynęła w przyjaznej, prawie rodzinnej atmosferze. Zdjęcia z pielgrzymki

Pielgrzymka na Litwę V 2017

W dniach 8 - 12maja 2017 odbyła się parafialna pielgrzymka na Litwę. Zgodnie z planem zwiedziliśmy trzy historyczne stolice Litwy: Troki (do XIV wieku), Wilno i Kowno (stolicą było w latach 1918-1940). Niezwykłym przeżyciem była msza św. w kaplicy Matki Boskiej Ostrobramskiej oraz  zwiedzanie domu, w którym św. Faustyna Kowalska miała objawienia. Podążaliśmy też po śladach Jana Pawła II: Sanktuarium Maryjne w Studzienicznej; Zespół Pokamedulski w Wigrach gdzie papież wypoczywał  w 1999 roku; rejs statkiem, którym pływał papież po Pojezierzu Augustowskim; Góra Krzyży na Żmudzi gdzie w 1993 roku papież odprawił mszę św.  Zdjęcia z pielgrzymki

Pielgrzymka do Włoch IX 2016

dsc_0256 W dniach 24.09 - 30.09.2016 r. 49 pielgrzymów pod kierownictwem duchowym naszego proboszcza udało się do Włoch. Zwiedziliśmy Wenecję, Asyż, Rzym i Padwę. Wzięliśmy udział w Audiencji Generalnej na placu św. Piotra z udziałem papieża Franciszka. Ksiądz Janusz odprawił msze św. koncelebrowane przy grobie Jana Pawła II i w kościele Św Ducha w Rzymie."Zdjęcia z pielgrzymki"